4 d’oct. 2011

Cusco. Patrimoni de la Humanitat

Es desconeix exactament quan es va fundar la ciutat del Cusco, però pels vestigis que s’hi han trobat se sap que la ciutat ja estava habitada fa 3.000 anys. Llegendes inques expliquen que la capital de l’imperi inca va ser fundada per Manco Cápac i la seva germana i dona Mama Ocllo. Després d’una peregrinació pel Valle Sagrado, el Déu Sol (Inti) els va indicar el lloc on s’havia d’aixecar la ciutat.

Cusco va ser la capital i la seu del govern del Regne dels Inques aconseguint estendre la seva influència al nord fins a Quito i al sud fins el riu Maule, al centre de Xile. Els conquistadors van arribar l’any 1533 i van fundar la seva pròpia ciutat, iniciant així la destrucció de l'Iimperi Inca. Només puc afegir que Cusco és una ciutat màgica on t'hi podries quedar per sempre.












Ja fa tres dies que sóc aquí i encara m'hi quedaré quatre més. M'ha costat una mica adaptar-me a l'alçada, (Cusco està a 3.400 metres!) però penso que estaré preparada per pujar al Machu Picchu.


2 comentaris:

Anna ha dit...

Si tens bon rollo amb la ciutat ja està bé quedar-te més temps per adaptar-te a l'altura! Jo també vaig tenir problemes a Shangrila, Xina a 3200, em costava pujar un pis!

neus ha dit...

Ei Marta!! ... no oblidis les tirolines al MachuPichu!! jaja

Petonets