10 de març 2012


Indonèsia està formada per unes 17.500 illes i és l’arxipèlag més gran del món. Es parlem més de dues-centes llengües i dialectes i la població és majoritàriament musulmana tot i que també hi ha hinduistes (sobretot a Bali), cristians i animistes.  

A Bali, s’estan preparant per la celebració, el proper dia 23, del Nyepi, el nou any. El dia abans els carrers s’omplen d’Ogoh-ogoh, creacions a l’estil cartró pedra que simbolitzen dimonis. Després es cremen amb la intenció de destruir tots els dimonis del nostre cos i la nostra ment. El nou any solar comença amb un silenci i recolliment total. Ningú surt al carrer, ni els turistes tenen permès sortir, no hi ha trànsit ni botigues ni negocis oberts. Per dir-vos que fins hi tot l’aeroport tanca! Així que és un dia de reflexió per a tothom.

Aqui teniu una de les creacios pel Nyepi...


Al dia següent els balinesos es troben amb la família i es demanen perdó si no han tingut bones relacions durant l’any per tal de començar bé el proper.

M’estaré a Indonèsia dos mesos, perquè encara estic instal·lada a Ubud, i no tinc gaires ganes de moure’m. Ja porto nou dies… serà que els sis mesos de viatge em passen factura. He llogat una moto i vaig explorant l’illa, però hauria de començar a pensar en fer el salt a Lombok.

Algunes fotos dels darrers dies...



La porta de casa meva


Per cert us podeu imaginar menjar pop a la gallega, unes croquetes casolanes o unes anxoves a Bali????



Tot just arribar a Ubud vaig conéixer un grup d'espanyols, la majoria ja grandets que viuen aquí. A banda d’ensenyar-me cosetes i aconsellar-me en d’altres també m’han convidat a dinar…tres cops!...i un d'ells es cuiner! …no us dic res més...

També he anat a la inauguració d'una botiga-galeria d'art...buf!...quan ioguini fashion i hippie maduret que hi ha per aquí...i jo a lo "Dora la exploradora"...ja,ja,ja...

Una d'aquestes motos es la que he llogat...passada per aigua, ja veieu...


 








6 comentaris:

mer ha dit...

Quines fotos!!! QUina enveja...!!!
Estas guapissimma. T´estimem molt.
Alex, Maria, Jana, Albert i Mer

neus ha dit...

Ei Dora la exploradora...si que ho sembles si, jaja. Potser és hora que vagis treien aquells gens Indiana jonístics i t'aventuris a fer més trekkings que ja fa temps que no en fas cap eh? sisi, tu ves fent de pulpo que per any nou ja veuràs amb els dimonis... ;-)

PETONET més que gegant!!!

El viatge dels Rodamons ha dit...

Què fort, pop a la gallega a Bali, jeje!

Els paisatges són fantàstics i tu estàs guapíssima. Et veiem en plena forma, vaja!

Si els mesos de viatge comencen a passar factura, agafa't uns dies de no fer res i baixa el ritme de viatge (estades més llargues i menys visites). Ja veuràs com de seguida torna a venir el cucquet de conèixer coses noves!

Per cert, has après a regatejar? És imprescindible per moure't pel sud-est asiàtic! ;)

Una abraçada ben forta.

Marta ha dit...

Holaaa guapossss!!!! lo de regatejar ja ho porto millor..ja,ja,ja...i despres del descans a Bali amb forces renovades:).
Un peto ben fort!

Laia ha dit...

hola Marta!
sóc la teva cosineta Laia, m'acabo d'assabentar pel meu pare del teu blog viatger, m'encanta!! veig que ja portes 6 mesos, quina aventura més apassionant. és una experiència que molta gent (entre la qual m'hi trobo) voldria fer.
vés amb compte, i espero que ens veiem aviat.
una abraçada!

Marta ha dit...

Hola Laia! Com esteu? si, 'es tota una aventura!!!! una abracada ben gran!