12 de set. 2011

Chavín de Huántar

A quatre hores de Huaraz hi ha les runes de Chavín, una de les primeres civilitzacions peruanes. El jaciment és dels més antics que s’ha descobert fins ara, i està datat entre 1500 i 500 anys aC. Abans d’arribar-hi es fan dues parades, una per “almorzar” (dinar) i una altra per visitar un petit museu. De la primera parada només us explicaré que vaig provar un plat típic peruà, el cuy, i el que puc dir és que mai, mai,mai, tasteu res sense saber exactament de què es tracta i sense haver-ho vist abans. El que em van portar és la meitat d’una mena de hàmster XXL, tal com ho va descriure un noi belga amb qui compartia taula, això si, m'ho va dir massa tard...Crec que era a la brasa, però no ho podria assegurar...Total que la carn no tenia mal gust, però l’aspecte era espantós i en vaig menjar ben poc. Segurament tampoc vaig triar el millor lloc per fer experiments culinaris…


El meu no tenia tan bona pinta

Després vam visitar un petit museu relacionat amb la cultura chavín i finalment vam arribar a les runes. El complexe arqueològic el formen diverses construccions, les més ben conservades són una plaça on sembla que es reunia el poble per fer els rituals i un temple on només hi podien accedir uns pocs escollits. El més interessant és que per evitar les inundacions, a sota el temple hi van construir una xarxa de canals per drenar l’aigua. La visita val la pena, tot i les 8 hores d’anar i tornar i el cuy.










6 comentaris:

neus ha dit...

...mmm...hamster a la brasa...
sense paraules!

petoneeeets!

Anònim ha dit...

Hola wapíssima!!!!!! Ahir va acabar la Fira i ja torno a ser (més o menys) persona!! Per fi he tingut temps d'entrar al blogg i escriure!!!
Encara m'he d'instal·lar l'skype a la feina, però prometo fer-ho aquesta setmana!!
Ja veig que has començat molt i molt bé la teva aventura, amb marejos i hamsters XXL!!! ja, ja!!! Les fotos són precioses!!!!!
Un petó molt fort de tots tres! (Bé el JM dorm, però quan es desperti demà ja li explicaré!!!

Gemma

Albert ha dit...

Aquí els "hams" són mida XXS, dius que es fan a la brasa... en podriem fer pinxos.
Parlant de menjar aquí hi ha algú que necessita alguna foto de grans extencions amb varietats culinàries. Ja m'entens.

Una abraçada

Albert @ Mer

Montserrat ha dit...

Nena....veig que ja vas veient que és això del dia a dia....però Hamsters XXL?? mes val que m'enrecordi per quan passem per allà...jejjee.

un petó i cuida't. seguim en contacte

montse

Anònim ha dit...

Aquí ens hem crospit uns calamars recent pescats bonísssssims!!!!
je je

Mami i Papi

Anònim ha dit...

A veure Martulia, no has entes res, al llac 69 hi fa fred a propòsit. a veure si endivines que fan per entrar en calor 8-)).
ASENSI.